Thursday, September 8, 2011

Kepercayaan

Ramai diantara kamu mungkin akan tertanya-tanya sebab kenapa saya menulis blog sedemikian. Saya berharap agar kamu semua tidak membawa satu perspektif yang buruk yang mana menyatakan sebab utama saya menulis blog-blog sedemikian.

Tujuan saya menulis blog sedemikian adalah supaya dapat memberi kita satu pengajaran maupun sebagai pedoman hidup kita disini

Al-kisahnya begini, sejak kebelakangan ini apabila saya sedang mengembara hidup ku yang berada di negara orang, saya mendapati bahawa pelbagai kejadian aneh yang telah berlaku. Dari setiap janji-janji manis yang kawan ku telah berikan kepada saya sehinggalah berlakunya kisah dimana rakan-rakan saya membelot saya dengan pelbagai cara

Dan yang paling menyakitkan hati saya disini ialah apabila saya telah melakukan yang terbaik disini dan mereka memberitahu saya yang saya melakukan semua ini hanyalah untuk menunjukkan kepada semua orang yang saya ni sempurna dan juga berlagak sombong. Dan yang paling teruk ialah mereka menyiasat asal usul kehidupan saya dan apabila saya tanya mereka sebab mereka melakukan perkara sedemikian mereka hanya mendiamkan diri

Kadang-kala saya disini memikirkan adakah kepercayaan ini masih lagi wujud di dunia ini sehinggakan ramai orang memberikan saya kata-kata cemuhan yang menyakitkan hati saya serta telah menjejaskan emosi saya disini.

Apa yang saya boleh katakan disini ialah hanya Tuhan yang Mengetahui yang akan menentukan semua ini. Dan saya disini tidak akan mengambil sebagai dendam dan saya akan menerima hakikat ini dengan hati yang terbuka walaupun hati saya telah dilukai dengan kata-kata yang tidak sedap didengar dan juga saya menerima setiap perkara yang terjadi ini sebgai satu pengajaran agar berhati-hati apabila membuat sesuatu dan juga perlu berhati-hati apabila memilih kawan

No comments:

Post a Comment