Monday, September 12, 2011

Pengajaran Hidup Yang Tidak Ternilai

Tidak daku percaya yang masa berlalu dengan pantasnya tanpa saya sedari apa yang saya telah lakukan disini sejak masa telah meninggalkan dunia yang penuh dengan tragedi ataupun detik yang telah berlaku

 Dan tanpa saya sedari, akhirnya saya akan kembali ke negara sendiri untuk meneruskan detik hidup saya disini. Walaupun ianya bukan masa yang lama saya telah menetap di negara orang, sekurang-kurangnya saya disini telah mempelajari sesuatu yang amat berharga bukan sahaja mengenai dengan cara saya membawa diri apabila berada di negara orang bahkan secara tidak langsung, saya disini telah mempelajari tentang bagaimana saya boleh menjadi seorang insan yang bukan hanya setakat memikirkan tentang hanya wang dapat menyelesaikan sebarang masalah, dimana saya tahu bahawa dalam kehidupan nilai-nilai murni merupakan salah satu aspek utama dalam orang lain memikirkan tentang sikap serta perwatakan kamu disini

Dan selepas saya mengepos blog ini, saya tahu bahawa pelbagai cabaran hidup yang bakal saya hadapi ketika berada di Malaysia. Doa saya kepada semua orang yang telah menjaga saya serta telah memberi saya panduan ketika daku berada di negara orang, saya seikhlasnya ingin mengucapkan jutaan terima kasih atas segala saat-saat manis yang anda semua telah berikan kepada saya disini. Tanpa anda samua saya tidak mungkin akan berjaya mengharungi segala pahit manis kehidupan di negara ini

Maraming salamat po....

No comments:

Post a Comment